Frakt 63 kr • Fri frakt över 1000 kr

Köpvillkor

Du måste vara över 18 år för att handla i Ollies Woollies webbshop.

Priser

Alla priser är angivna i SEK och inkluderar 25% moms.

Betalning

Hos Ollies Woollies betalar du tryggt och säkert med kort eller faktura. 

Vi använder Stripe för kortbetalning och Klarna för faktura (betala inom 14 dagar) och delbetalning (Klarna Konto). 

Vill du betala via Swish eller bankgiro, kontakta butiken under öppettider på telefon 046-140 777 eller via mejl hej@ollieswoollies.se för instruktioner.

Stripe
Du betalar enkelt och säkert med kort via Stripe. Det tillkommer inga extra avgifter.

Klarna
Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

● Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här » 

● Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här » 

Du hittar mer information om Klarna här » och kan läsa deras användarvillkor här » 

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy. Vi rekommenderar dig att läsa Klarnas sekretesspolicy  

Betala inom 14 dagar (faktura)
Väljer du att betala inom 14 dagar via Klarna får du din faktura på mejl samma dag som jag postar din order. Har du beställt något från By basics On Demand (Blusbar, Bamboo eller Cotton Sense) får du ingen faktura förrän plagget tillverkats och skickats från Ollies Woollies, dvs mellan ca 4–6 veckor efter att du lagt din beställning.

Har du frågor om din faktura eller ditt Klarna-konto ska du kontakta Klarna direkt på telefon 08-120 120 10.

Personuppgifter och GDPR

Vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataförordning GDPR. Vi samlar bara in nödvändiga uppgifter för att du ska kunna genomföra ditt köp hos oss, för att vi ska kunna leverera din order och för att hantera betalningar.

Läs mer om GDPR och hur vi hanterar personuppgifter här »

Frakt

Vi skickar fraktfritt inom Sverige när du handlar för mer än 1000 SEK. I övriga fall kostar frakten 63 SEK.

Om du ångrar dig och returnerar delar av din order så att slutsumman blir mindre än 1000 SEK debiteras du 63 SEK för frakt och denna summa dras av från beloppet som återbetalas till dig.

Leverans

För varor i lager är leveranstiden normalt 2–5 arbetsdagar*. Jag skickar ditt paket spårbart med Postnord som levererar till närmsta postombud. Du får en avisering från Postnord via sms eller mejl när du kan hämta ut ditt paket. Paketet ligger kvar hos ombudet i ca 14 dagar.

* För beställningsvaror från By basics On Demand är leveranstiden 4–6 veckor.
Läs mer om By basics On Demand här »

Observera! Eftersom det är jag ensam som sköter både fysisk butik och webbshop, är det inte alltid jag har möjlighet att skicka samma dag som du beställer. I så fall skickar jag det så fort som möjligt.

Beställningar som görs efter kl 11 på fredagar och fram till och med måndagar skickas som regel först på tisdagar. Anledningen är att Postnord stopptid för inlämning av paket inför helgen är redan kl 12 på fredagar. Då jag har stängt på måndagar har jag ingen möjlighet att skicka paket förrän på tisdagar. Jag ber dig ha förståelse för detta.

Ej uthämtade paket

Om du inte hämtar ut ditt paket från ombudet inom 14 dagar går det i retur. Vid outlöst paket debiterar vi dig 300 SEK i avgift för för fraktkostnad, returkostnad samt administrativa avgifter.

Ångerrätt, byte och retur

Enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) har du rätt att ångra ditt köp i webbshopen inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Inom dessa 14 dagarna skall du via e-post hej@ollieswoollies.se eller postbrev meddela Ollies Woollies att du ångrat ditt köp. Uppge ditt namn, ordernummer och vilka varor du vill returnera. Varorna skall vara oss tillhanda inom 14 dagar från det att du meddelat oss att du ångar ditt köp. Vid försenad retur förbehåller vi oss rätten att ej återbetala returbeloppet.

Du står själv för returkostnaden.

Så här returnerar du
Varan skall returneras oanvänd och i fullgott skick, så att den går att sälja igen. Du får lov att prova varan men inte använda den. Plagg som luktar svett, rök eller parfym godkänns inte för retur, ej heller tvättade plagg. Alla märkningar och etiketter skall vara kvar på produkten.

Du ansvarar för eventuell skada som orsakas på varorna under frakten. Varan skall därför packas väl så att produkten inte skadas i posthanteringen.

För att försäkra dig (och oss) om att varan säkert kommer fram rekommenderar vi att du skickar returen spårbart. Det gör du enklast via Postnords e-tjänst Skicka Direkt: https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Du skickar returen till:
Ollies Woollies
Magle Lilla Kyrkogata 2b
223 51 Lund

VIKTIGT Ange hej@ollieswoollies.se i fältet för avisering via e-post. 

Byte
Vill du byta din vara till annan storlek eller färg, kontakta oss först för att kontrollera att önskad variant finns i lager.

Undantag från retur- och ångerrätten
Observera att retur- och ångerrätten ej gäller följande produkter:
• Beställningsvaror från By basics On Demand då dessa specialtillverkas åt dig i färg och storlek du själv väljer.
• Strumpor, sockar, tights och strumpbyxor där förpackningen brutits.
• Reavaror
• Smycken där plomberingen brutits

Reklamation, felleverans eller skadat paket

Vi garanterar att varorna Du beställt är felfria vid leveransen. Skulle det ändå vara fel på produkten, eller om du fått fel vara, ber vi dig kontakta oss snarast via e-post eller telefon. Vid reklamation eller felleverans står Ollies Woollies för returkostnaden. Om din vara skadats under frakten gör du en skadeanmälan hos Postnord.

Återbetalning

Jag hanterar din retur så snart som möjligt. Återbetalningen sker genom samma betalningssätt som du först gjorde köpet med. Återbetalning sker när varan mottagits av oss. Pengarna når dig som regel inom 3–8 arbetsdagar.

Paketerbjudanden som "Ta 3 betala för 2" eller liknande gäller enbart om du behåller alla varor. Returnerar du en del av varorna, så upphör erbjudandet och du betalar fullt pris för de varor du valt att behålla.

Kontakt och bolagsinformation

Om du har några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss!

Ollies Woollies
Besöks- och returadress: Magle Lilla kyrkogata 2b, 223 51 Lund
Telefon: 046-140 777 (tis-fre 11-18, lör 11-15)
E-post: hej@ollieswoollies.se
Org.nr: 651008-3527
Momsreg.nr: SE651008352701
Swish: 123 577 42 37
Bankgiro: 418-3893